Zajęcia Montessori
Przestrzeń naszej pracowni organizujemy w taki sposób, aby wyzwalała aktywność dzieci w wieku od ok. 15 mies. do ok. 3,5 lat. Wyposażamy ją w wiele materiałów wspierających rozwój oraz aktywności dnia codziennego, które zapraszają dzieci do przygotowania posiłku, zadbania o siebie lub o otoczenie. Zbieramy się wszyscy podczas prezentacji oraz przy stole, aby wspólnie eksperymentować lub tworzyć dziecięcą sztukę oraz zjeść posiłek. Na koniec zajęć tworzymy krąg, aby spędzić kilka chwil podczas zabawy przy muzyce, piosence lub rytmiczance. Podczas zajęć zwracamy oczy dzieci na proste przejawy życia, zajmujemy się tematami zaczerpniętymi z obserwacji natury i otaczającego świata. Nasz czas dzieli się na indywidualne i grupowe formy aktywności.
Czym różnią się te zajęcia od innych? Celem nauczyciela nie jest zabawianie dziecka i dostarczanie rozrywki, choć dzieci bardzo dobrze się u nas bawią. Nauczyciel tak organizuje zajęcia, aby dostarczać dzieciom impulsów do działania, eksplorowania, podejmowania decyzji i nauki samodzielności. Wspiera również rodziców, aby pomagali dzieciom uczyć się koncentracji, organizowania swojej dziecięcej pracy i radzenia sobie z emocjami. Zachęcamy dziecko do szanowania otoczenia i dbania o porządek. Te zajęcia to świetne wspomaganie całościowego rozwoju i przygotowanie do przedszkola.
WTORKI, ŚRODY, SOBOTY godz. 10.00
Zajęcia Mały Mozart
Muzyka poważna dla małych dzieci? Tak! to niesamowite, gdy maluchy wsłuchują się w te dźwieki i poruszają swoimi ciałami w odpowiedzi na nią. Robią to z ogromną radością i spontanicznością. Dzięki obcowaniu z kulturą od najmłodszych lat dzieci nauczą się w przyszłości doceniać i cieszyć się ze wszystkiego co piękne, misterne, utkane z pasji, talentu i pracy. Będą potrafiły odnaleźć piękno pośród kakofonii i nadmiaru bodźców.
Zajęcia są lekkie i przyjemne w odbiorze również przez dorosłego. Składają się z kilku stałych elementów, co pozwala dzieciom na dobre zaznajomienie się z motywami muzycznymi. Rekwizyty i instrumenty zmieniają się przy kolejnych motywach muzycznych, co utrzymuje uwagę i ciekawość dzieci. Te zajęcia są wspaniałym pomysłem na spędzenie czasu z dzieckiem
CZWARTKI, godz. 17.00
Zajęcia umuzykalniające GORDONKI
Zgodnie z teorią prof. E.E. Gordona dzieci mają wrodzony talent muzyczny i uczą się muzyki jak języka. Jeśli od najmłodszych lat otoczymy jej bogactwem dźwięków zaczną je naśladować, rozumieć i tworzyć. Zajęcia wypełnione są przede wszystkim śpiewem prowadzącej, a dzieci otulone są dźwiękami w różnych skalach i rytmach. Charakterystyczny dla tych zajęć jest śpiew bez słów, dzięki czemu pomagamy dziecku skupić się na dźwiękach, a nie na znaczeniach słów. Uwagę dzieci przykuwają kolorowe akcesoria: chusty, chustki, woreczki, wstęgi. Dzieci już od pierwszych miesięcy życia uważnie słuchają i obserwują, przy tym mogą cieszyć się bliskością rodzica.
Te zajęcia to nie tylko umuzykalnianie, ale również pomoc w rozwijanie fundamentów pod rozwój koncentracji, zdolności językowych a nawet matematycznych.
Czym różni się ten rodzaj zajęć od innych zajęć muzycznych? Nie wymagamy od dzieci, aby robiły dokładnie to samo co my. Chcemy aby dobrze usłyszały dźwięki i samorzutnie zaczęły je naśladować oraz poczuły swoje ciała w spontanicznym ruchu. To świetne zajęcia, jeśli chcesz rozwijać talent muzyczny dziecka.
CZWARTKI, godz. 11.15